Kasárne Kulturpark sa počas uplynulej nedele stali akousi burzou športových a voľnočasových aktivít, ktoré prevádzkujú rôzne športové organizácie a kluby s finančnou podporou mesta Košice. Rodičia a predovšetkým ich ratolesti zavítali v hojnom počte na obľúbené podujatie s príznačným názvom Vyburc(z)uj sa.
Organizátori z oddelenia športu a mládeže košického magistrátu rozdelili areál na niekoľko zón a v jednej z nich sa predstavil aj náš klub CBK Košice. Svoje umenie predviedli naše najmenšie nádeje s ročníkom narodenia 2013-2018. „Veľmi ma teší, že prišlo až 17 detičiek spolu s rodičmi. Musím oceniť a vyzdvihnúť skutočnosť, že dievčatá aj vo veľkej horúčave zvládli netradičnú, až trojhodinovú tréningovú jednotku. Samozrejme, s viacerými prestávkami a oddychom v tieni stromov,” povedal Miroslav Dirga, jeden z dvojice trénerov CBK, ktorí sa zúčastnili na tejto akcii. Spolu s ním sa deťom venovala aj Kamila Ritochová. „Tréning sme zamerali na techniku, prihrávky, dvojtakty, rýchlosť, výbušnosť a ďalšie prvky, ktoré súvisia s basketbalom,” doplnil.
Propagácia klubu sa vydarila na jednotku. Do povedomia návštevníkov v celom Kulturparku sa CBK dostal aj vďaka moderátorovi podujatia Richardovi Hergottovi. Mikrofón si od neho na chvíľu požičal aj Miroslav Dirga, ktorý prezentoval dlhoročnú prácu klubu s mládežou, predstavil jednotlivé družstvá, úspechy CBK i perspektívu na najbližšie roky. Taktiež vyzdvihol potrebu podobných akcií a poďakoval sa mestu za zorganizovanie tohto vydareného podujatia.
Deti, ktoré zavítali do Kulturparku mali jedinečnú príležitosť vyskúšať si na jednom mieste rôzne športy i zábavné aktivity. Samé sa tak mohli rozhodnúť, ktorý šport sa im najviac páči, ktorý im vyhovuje až tak, že by sa mu rady v najbližšom čase začali venovať. Organizátori netajili zámer, že táto akcia ma slúžiť práve na to, aby si detičky vyskúšali rôzne aktivity, kluby aby prezentovali svoju činnosť a práve priamo na akcii našli talenty a možno aj budúce hviezdy. „Áno, z tohto pohľadu nedeľa v Kulturparku splnila účel. Mali sme so sebou pekné propagačné letáčiky, o ktoré bol záujem. Viacerí nádejní basketbaloví adepti si vyskúšali basketbalovú loptu i streľbu na kôš. Dokonca sa nám prihlásili tri mamičky, ktoré by chceli dať deti do nášho klubu,” poznamenal Miroslav Dirga.