You are currently viewing EGBL stage I.  U15  – 07.11.2019 – 10.11.2019, Saulkrasti Lotyšsko

EGBL stage I. U15 – 07.11.2019 – 10.11.2019, Saulkrasti Lotyšsko

• Post author:

Ľubka už iba lietadlom, Tamarka bez zvuku

Cesta mikrobusom dlhšia než samotný let

Výprava CBK Minibuseuropa Košice bez najmenších problémov dorazila do lotyšského Saulkrasti, dejiska prvého turnaja EGBL U15.

„Všetko išlo podľa plánu. Dokonca sme mali aj kratšie lety ako boli naplánované. Let z Košíc do Varšavy trval hodinku. V hlavnom meste Poľska sme mali štvorhodinovú prestávku, najedli sme sa a čakal nás ďalší hodinový let do Rigy. Tam na nás už čakal mikrobus. Paradoxne, cesta ním bola dlhšia než samotný let. Trvala 1,5 hodiny. Len cez Rigu sme sa presúvali necelú hodinku. Inak, privítalo nás celkom príjemné počasie. Mysleli sme si, že bude chladnejšie,“ povedala na úvod prezidentka CBK a trénerka Vladimíra Daňková.

Ako sme už avizovali, až polovica dievčat z 12-člennej nominácie zažila premiérový let. Ako ho zvládli? „Perfektne. Pri prvom vzlete sa poniektoré držali za ruky. Na počudovanie, Ľubka Trusová skonštatovala, že to je ťažká pohoda a ona odteraz už iba lieta… Tamarka Kostíková nekomunikovala skoro celý let. Ale dala to. Všetky boli v pohode. Pri prvom lete síce boli miernejšie turbolencie, no druhý let bol úplne krásny, čistý. Ešte aj pristátie bolo hladučké.“

Naše dievčatá sú ubytované za mestečkom Saulkrasti, v borovicovom hájiku. K dispozícii majú štyri trojposteľové izby. Spolu s nimi sú tam aj obaja tréneri – Vladimír Karnay a Miroslav Dirga. Už si aj rozdelili služby. Prvý do 17. hodiny, druhý od 17. hodiny. V tomto zariadení sú ubytované aj ostatné výpravy. Od haly je vzdialené 9 km. Mimochodom, na večeru mali horné kuracie stehná a palacinky. O 20.45 hod. dievčatá odovzdali telefóny a išli spať.

Vo štvrtok nemali tréningovú jednotku. Organizátor im neposkytol túto možnosť. Dievčatá tak mali voľno, hoci až tak si ho zasa neužívali. Veď vstávali o tretej ráno, takže po celodennom cestovateľskom dni ich už aj prepadávala únava.

Naše ´babenky´ tak ani nevideli halu. Na tú sa však boli pozrieť práve šéfka klubu s Jankom Bačom, ktorí sú ubytovaní päť minút peši od haly, priamo na pláži s krásnym romantickým výhľadom na more. „Pekná, neveľká hala. Čo by sme my dali za takú…,“ povzdychla si Vladimíra Daňková.

V piatok o 12.00 hod. (na Slovensku o 11.00) nastúpime na prvý zápas proti estónskemu tímu Audentes Tallinn. Večer o 18.00 hod. (na Slovensku o 17.00) si zmerajú sily s fínskym West Coast All Stars Turku. Iba upozorňujeme, že sa hrá na 4×8 minút. Prípadné predĺženie trvá štyri minúty.